Zespół wstrząsu toksycznego

Należy zwracać szczególną uwagę na występowanie następu­jących objawów ostrzegawczych zwykle pojawiających się tuż przed zakończeniem lub tuż po krwawieniu miesiączkowym:

  • Łagodne postacie wstrząsu toksycznego charakteryzują się czerwoną wysypką podobną do występującej podczas opale­nia, często na podeszwach stóp i na dłoniach, której towa­rzyszy gorączka ponad 39°C.
  • Może wystąpić u ciebie ból gardła, bóle mięśniowe, wymioty i biegunka.
  • W ciężkich postaciach zespołu wstrząsu toksycznego może wystąpić niskie ciśnienie krwi, jak również może dojść do upośledzenia funkcji nerek, serca, wątroby i zaburzeń krzep­nięcia krwi.

Jeśli zaobserwujesz u siebie któryś z tych objawów, szcze­gólnie w trakcie lub tuż po miesiączce, usuń natychmiast tampon i bezzwłocznie skontaktuj się z lekarzem. W przypadku zespołu wstrząsu toksycznego konieczne jest leczenie w warun­kach szpitalnych i silna antybiotykoterapia, by zwalczyć za­każenie.

Ponieważ w 30% przypadków zespół wstrząsu toksycznego nawraca, szczególnie u kobiet miesiączkujących, jeśli miałaś w przeszłości tego rodzaju zakażenie, wskazane jest unikanie stosowania tamponów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.