Zdrowie bez strachu

Oczywiście większość tego, co przeczytałaś w tym rozdziale, ma złowróżbny lub nawet przerażający ton. Mogę cię zapewnić, że tych informacji nie zamieszczono w tej książce w tym celu, by cię przestraszyć. Wspomniano o nich po to, by wzmóc twoją świadomość, i nie w tym celu, by pokazać, co może ci zaszkodzić, ale po to, byś mogła dokonać rozsądnego wyboru, by ochronić strefę intymną i uniknąć w przyszłości problemów. Mam nadzieję, że zapoznałaś się z tym rozdziałem nie jak z surową listą tego, czego nie możesz robić, ale raczej z mapą, na której umieszczono ostrzeżenia, która pomoże ci poseg­regować możliwe sposoby zapewnienia higieny intymnej i zna­leźć leczenie, produkty i metody, które przyniosą ci najwięcej korzyści.

Większość ekspertów zgadza się z tym, że dobre zdrowie jest wypadkową wyborów: zmniejszenie ryzyka z jednej strony pozwala na pewną dozę wolności w innych obszarach.

Mam nadzieję, że w ten sposób będziesz wykorzystywać informacje przedstawione w tym rozdziale po to, by znaleźć równowagę w sferze pielęgnacji twojej strefy intymnej. Wierzę, że połączenie tego, czego się tutaj nauczyłaś, z własną i rodzin­ną historią umożliwi ci podjęcie najbardziej inteligentnego wyboru na dalsze twoje życie i wpłynie na jego styl.

Przed wykonaniem badania Pap niczego nie aplikuj do pochwy przez ostatnie 24 godziny (ASCP zaleca, by czas ten wydłużyć do 72 godzin). Chodzi tu o leki podawane do pochwy, kremy, pianki lub żele plemnikobójcze.

  • Nigdy nie rób badania Pap, gdy masz dolegliwości spo­wodowane stanem zapalnym, jak np. obecność nieprawid­łowej wydzieliny czy swędzenie. Szczególnie szkodliwe są infekcje grzybicze, gdyż często nasilają one stan zapalny i występowanie zmian w komórkach, co sprawia, że bardzo trudno jest ocenić wyniki badania.
  • Noś bawełnianą bieliznę. Absorbująca pot bielizna baweł­niana sprzyja utrzymaniu suchości w okolicy warg sromo­wych, przez co zmniejsza się szybkość namnażania bakterii.
  • Zmieniaj często bieliznę – przynajmniej raz dziennie lub częściej, gdy się zabrudzi.
  • Noś rajstopy tylko z kroczem wykonanym z bawełny.
  • Noś luźne spodnie i szorty. Po zakończeniu treningu zdejmij z siebie nadmiar ubrania tak szybko, jak tylko możesz.
  • Myj krocze codziennie, używając środków do higieny in­tymnej, i osusz je dokładnie, zanim się ubierzesz.
  • Nie korzystaj z publicznych natrysków, nawet gdy używasz tylko wody.
  • Po wypróżnieniu podcieraj się, wykonując ruch od przodu do tyłu, a nie od tyłu do przodu.
  • Unikaj sprayów na narządy płciowe, dezodorantów i perfum.
  • Nie siedź długo w mokrym kostiumie kąpielowym.
  • Zmieniaj często podpaski; unikaj tamponów w okresie ostrej infekcji.
  • Uporczywe swędzenie nasilające się, jeśli choroba długo jest nie leczona.
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.